Nuit du C0de 2022
All the participants showed a lot of imagination and incredible abilities in coding using .
In the end, after 6 hours of non-stop coding, a lot of creativity deployed, many programming tricks and bugs fixed, the result achieved by each team is breathtaking.
Maybe a few of their games look similar because the game universes were provided by the organisers, but you can take a look and try each of their achievements below by clicking the “launch / relaunch game” button and then the green flag . Press the stop button to stop. If the game is not displaying correctly, or to see the complete project code, you can open it in another tab by clicking on the number below.
Have fun!
Congratulations to our two students Mara and Marta for their project that won the international competition !
(the winners list for less than 11 year)
Les Impitoyables
(by Louis and Zhiyuan 6ieme 2)
See the full projet in Scratch : 703606067.
Chasse aux Légumes
(by Mara and Marta 6ieme 1)
Dans ce jeu vous devez bouger le renard avec les flèches sans toucher ni les haies, ni le drapeau, ni la bombe et ni le bidon toxique. Le but du jeu est de ramasser touts les légumes puis de rentrer par la porte pour gagner.
See the full projet in Scratch : 703681012.
Froggy-Ninja party
(by Jacob, Julien and Victor 6ieme 2)
See the full projet in Scratch : 703688130.
Veggies rabbit
(by Léopoldine and Lilly 6ieme 2)
Comment gagner : Manges tous les légumes et si tu trouves la pierre magique tu gagnes immédiatement. Attention a ne pas perdre tes vies.
Comment perdre : En te faisant manger par le renard, en tombant dans le trou ou en touchant le bidon toxique. Dès que tu as perdu tes trois vies
Comment ça marche : Pour avancer : utilisez les flèches de votre clavier ! Tu as trois vies !
Bonne chance !
See the full projet in Scratch : 703692789.
Super frog ninja
(by Marc and Timothée 6ieme 1 et 2)
Comment à jouer : • Fleche haut – saut • Fleche bas-roulade • Fleche droit-aller à droit • Fleche gauche- aller à gauche Dans le jeu il y a 2 nivaux et 1 boss qui est « MAITRE POULET ». Aussi y a un timer L’histoire Super grenouille ninja veux prouver que le maitre poulet est moins fort que lui Mais comme le maitre poulet a des oreilles partout (et il lit dans l’avenir) il lui posse des pièges dans toutes ses aventures Mais TU peux l’aider à vaincre le maitre poulet
See the full projet in Scratch : 703674563.
Fox spirit
(by Anouk and Eliza 6ieme 1)
See the full projet in Scratch : 703646410.
Pro-Games
(by Minseok,S3, Arnaud and Isis 4ème 1)
See the full projet in Scratch : 703676433.
Le jardin
(par Gaël and Maya 4ieme 1)
See the full projet in Scratch : 703688444.
Figgy The Frog
(by Alex, Mael and Noé 3ieme 2)
See the full projet in Scratch : 703692554.
Frog Ninja
(by Chenwei and Linfeng 3ème 2)
See the full projet in Scratch : 703639503.
Caverne niveau 1
(by Lola and Margot 4ieme 1)
See the full projet in Scratch : 703681090.
Shoot an’ save
(by Anna and Irénée 3ième 2)
* is a bloc-based programming langage used by children aged 8 to 16 to learn coding.